x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

Çocuk oyun aracılığıyla öğrenir, kendini ve içinde yaşadığı dünyayı oyunla tanır ve kendini en iyi oyun sırasında ifade eder, kritik düşünme becerilerini oyun içinde kazanır. Çocuğun dili oyundur; diğer bir deyişle oyun, çocuğun işidir. Yaratıcı dramada, oyun önemlidir ve oyunun genel özelliklerinden doğrudan yararlanır. Oyun, yalnız bir eğlence aracı değil, oynayanın duygularının, çatışmalarının, eğilimlerinin, kendi istek ve çevre etkilerinin içine alındığı bir eylem olarak değerlendirilir. 

 

Drama derslerimizin amacı; Drama eğitiminde öğrencinin yaratıcılıklarını geliştirip kendilerini jest ve mimik kullanımıyla ifade edebilmeleri, iç dünyalarını rahatça dışa vurabilmeleri üzerine onları yönlendirmek ve geliştirmek ve böylece; Anaokulu, ilkokul ve lise çağından itibaren birey olmanın ne demek olduğunu, insan ilişkilerini anlamalarını ve kendileriyle, çevreleriyle barışık olmalarının onlara katacağı artıları göstermek ve sonuçta; Drama egzersizleriyle öğrendiklerinin tamamen insan gelişimiyle ilgili olduğunu ve öğrendiklerini kimi zaman hazırladıkları tiyatro oyunu gösterileriyle insanlara anlatmalarını sağlamak esastır. Ortak uygulama drama atölyemizde; öğrencinin beden dili, mimik ve iç dünyalarını yazı, resim, performans yoluyla yönlendirmek, geliştirmek üzerine egzersizler uygulanmaktadır.

 

HEDEFLER:

  • Drama yoluyla sanatsal, kültürel eğitim verilmesi,
  • Öğrencide sanat eğitimi ve kültürel birikim sağlanması,
  • Dramanın öğrencinin yaratıcılığını geliştirmesi,
  • Sosyalleşmeyi ve sosyal öğrenme sürecini desteklemesi,
  • Kişiliğini güçlendirmesi ve açık bir kimlik kazandırması,

 

temel hedefleri arasında yer almaktadır.

 

PROGRAM:

 

Drama, hayali düşüncenin eyleme dönüştüğü bir süreçtir. Bu süreçte katılımcı, empati (kendini başkasının yerine koyma) yoluyla kişileştirmeye/temsil etmeye yönelir. Bu kişileştirme, dış dünya ile kurulan karşılıklı ilişki yoluyla anlamı oluşturur. Eğitimde bu dramatik eylem çocuk oyunları, doğaçlama ve rol oynama biçiminde yer alır. (Courtney, 1980). Öğrenciler drama yoluyla merkezinde dramatik deneyim ve katılımcı olan bir sürece girer. Bu sürecin temel niteliği rol alma yoluyla kişinin kendini ve dünyayı algılamasıdır. Drama; eğitim, sanat ve kültür gibi temel disiplinlere dayalı bir alandır.

 

ETKİNLİKLER:

 

Müze Bilinci

 

Şehrimizde yer alan Arkeoloji Müzesi, Resim Heykel Müzesi, Sanat Merkezlerini tanıyarak, kültür ve tabiat varlıklarına sahip çıkabilme bilincini kazanırlar. Görsel sanatlar bölümü ile ortaklaşa yürütülen MÜZE PROGRAMI ile anaokulundan 4.sınıfa kadar her seviyede iki müze ziyareti yapılması planlanmıştır. Çalışma atölyeler şeklinde yürütülmektedir.

 

Disiplinler Arası Etkinlikler:

Okulumuzda bütünsel öğretimin olabilmesi için disiplinler arası çalışmalara önem verilir ve her seviyede bu tür çalışmalar planlanır. Yaratıcı Drama dersi bu tür çalışmalara konu ile ilgili etkinlikler ile destek verir.

 

Çocuk Şenliği

 

Özel İzmir SEV Anaokulunda Dünya Çocuk Günü “Çocuk Şenliği” olarak kutlanmaktadır. Beden Eğitimi ve Yaratıcı Drama derslerinin ortaklaşa yürüttüğü bu çalışmada öğrenciler, Beden Eğitimi ve Yaratıcı Drama derslerinde öğrendikleri oyunları, teknikleri bu şenlikte hayata geçirirler. Tüm anaokulu olarak kutlanan bu gün yarışmalar, oyunlar, ekip çalışmaları, kazanma-kaybetme gibi pek çok konuyu içermektedir.