x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

Çocuk oyun aracılığıyla öğrenir, kendini ve içinde yaşadığı dünyayı oyunla tanır ve kendini en iyi oyun sırasında ifade eder, kritik düşünme becerilerini oyun içinde kazanır. Çocuğun dili oyundur; diğer bir deyişle oyun, çocuğun işidir. Yaratıcı dramada, oyun önemlidir ve oyunun genel özelliklerinden doğrudan yararlanır. Oyun, yalnız bir eğlence aracı değil, oynayanın duygularının, çatışmalarının, eğilimlerinin, kendi istek ve çevre etkilerinin içine alındığı bir eylem olarak değerlendirilir. 

 

Drama derslerimizin amacı; Drama eğitiminde öğrencinin yaratıcılıklarını geliştirip kendilerini jest ve mimik kullanımıyla ifade edebilmeleri, iç dünyalarını rahatça dışa vurabilmeleri üzerine onları yönlendirmek ve geliştirmek ve böylece; Anaokulu, ilkokul ve lise çağından itibaren birey olmanın ne demek olduğunu, insan ilişkilerini anlamalarını ve kendileriyle, çevreleriyle barışık olmalarının onlara katacağı artıları göstermek ve sonuçta; Drama egzersizleriyle öğrendiklerinin tamamen insan gelişimiyle ilgili olduğunu ve öğrendiklerini kimi zaman hazırladıkları tiyatro oyunu gösterileriyle insanlara anlatmalarını sağlamak esastır. Ortak uygulama drama atölyemizde; öğrencinin beden dili, mimik ve iç dünyalarını yazı, resim, performans yoluyla yönlendirmek, geliştirmek üzerine egzersizler uygulanmaktadır.

 

HEDEFLER:

  • Drama yoluyla sanatsal, kültürel eğitim verilmesi,
  • Öğrencide sanat eğitimi ve kültürel birikim sağlanması,
  • Dramanın öğrencinin yaratıcılığını geliştirmesi,
  • Sosyalleşmeyi ve sosyal öğrenme sürecini desteklemesi,
  • Kişiliğini güçlendirmesi ve açık bir kimlik kazandırması,
 
temel hedefleri arasında yer almaktadır.
 

PROGRAM:

Drama, hayali düşüncenin eyleme dönüştüğü bir süreçtir. Bu süreçte katılımcı, empati (kendini başkasının yerine koyma) yoluyla kişileştirmeye/temsil etmeye yönelir. Bu kişileştirme, dış dünya ile kurulan karşılıklı ilişki yoluyla anlamı oluşturur. Eğitimde bu dramatik eylem çocuk oyunları, doğaçlama ve rol oynama biçiminde yer alır. (Courtney, 1980). Öğrenciler drama yoluyla merkezinde dramatik deneyim ve katılımcı olan bir sürece girer. Bu sürecin temel niteliği rol alma yoluyla kişinin kendini ve dünyayı algılamasıdır. Drama; eğitim,sanat ve kültür gibi temel disiplinlere dayalı bir alandır. Okulumuzda anaokulu, 1. ve 2.sınıflarda haftada bir ders küçük gruplar ile dersler yürütülmektedir. Yaratıcı drama, eğitimde ve sanat eğitiminde bir yöntem ve başlı başına bir ders olarak yer alır. Dramanın belli başlı ögeleri; lider/öğretmen, konu, çeşitli teknikler (doğaçlama, rol oynama vb.) ve grup’tur.

 

ETKİNLİKLER:

 

MÜZE BİLİNCİ
 
Şehrimizde yer alan  Arkeoloji Müzesi, Resim Heykel Müzesi, Sanat Merkezlerini tanıyarak, kültür ve tabiat varlıklarına sahip çıkabilme bilincini kazanırlar. Görsel sanatlar bölümü ile ortaklaşa yürütülen MÜZE PROGRAMI ile anaokulundan 4.sınıfa kadar her seviyede iki müze ziyareti yapılması planlanmıştır. Çalışma atölyeler şeklinde yürütülmektedir.
 
ÇOCUK HAKLARI PROJESİ:
 
Özel İzmir SEV İlkokulu’nda disiplinler arası çalışmalar çok önemlidir. Müzik, görsel sanatlar, beden eğitimi, satranç, yaratıcı drama ve bilişim teknolojileri derslerinin birlikte çalıştıkları Çocuk Hakları projesi disiplinler arası projeye örnektir.  Proje çalışması sonucunda "Çocuk Hakları" konulu sergiler açılır, hafta boyunca çeşitli etkinlikler gerçekleştirilir.