x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

Beden Eğitimi dersi, öğrencilerin fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimine katkıda bulunmayı amaçlar.

Öğrenciler, Beden Eğitimi dersi için aşamalı şekilde düzenlenmiş etkinliklerle hareket yeteneklerini geliştirir, bedenlerini tanır ve bedensel potansiyellerini keşfederler. Etkinlikler aynı zamanda sistemli çalışma, rekabet, takım ruhu, liderlik gibi tutumları geliştirmeyi de hedefler. Bu sayede özgüven, bağımsız karar verme ve harekete geçme becerileri gelişir.
 
HEDEFLER:
 
Beden Eğitimi dersi ile öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerileri edinmeleri beklenir:
 
  • Fiziksel etkinlikleri sevmek,
  • Hareket yeteneklerini ve vücudunu keşfetmek,
  • Temel motor becerilerini (koşma-sekme ve sıçrama - koordinasyon – atma ve tutma- denge- asılma ve sallanma- yuvarlanma) geliştirmek,
  • Bireysel ve grup olarak oyun oynamak, yarışmalar yoluyla kazanmayı ve kaybetmeyi öğrenmek.

 

PROGRAM:

Beden eğitimi öğretim programının temel amacı; bireyin fiziksel, bilişsel, duygusal ve toplumsal gelişimine katkıda bulunmak, yaşam boyu fiziksel etkinliklere katılmasını sağlamaktır. Bu amacın gerçekleştirilebilmesi için öğrencilerin yaparak-yaşayarak ve aşamalı şekilde düzenlenmiş öğrenme etkinliklerine katılmaları ve etkinlik sürecinin sonunda ne kadar gelişme sağladıklarının farkında olmaları gerekir.
 
İlk 3 yılda öğrenci, yer değiştirme, dengeleme ve nesneleri kontrol eden hareketleri yapmada olgunluk ve çok yönlülük kazanır.
 
Öğrenciler, Beden Eğitimi dersi için aşamalı şekilde düzenlenmiş etkinliklerle hareket yeteneklerini geliştirir, bedenlerini tanır ve bedensel potansiyellerini keşfederler. Etkinlikler aynı zamanda sistemli çalışma, rekabet, takım ruhu, liderlik gibi tutumları geliştirmeyi de hedefler. Bu sayede özgüven, bağımsız karar verme ve harekete geçme becerileri gelişir.
 
1.ve 2. Sınıflarda jimnastik ve atletizm ana konu olarak seçilir ve çeşitli oyunlar ve etkinliklerle derslerimiz planlanır. Ayrıca diğer disiplinleri de destekleyici eğitsel oyunlara yer verilir.
 
3. ve 4. sınıflar Beden Eğitimi programımız, öğrencilerimizin bireysel olarak fitness düzeylerini arttırmayı, psikomotor becerilerini geliştirmeyi hedefler. Jimnastik, atletizm, toplu spor branşları olarak voleybol, basketbol, futbol,hentbol, badminton, programımız kapsamında  ele alınmaktadır.
 
Milli Eğitimin programına ek olarak yabancı kaynaklardan faydalanılarak hazırlanan aktiviteler ve oyunlar hem öğrencilerimize farklı kültürlerin sporlarını tanıtır, hem de beceri gelişimi desteklenir. Lacrosse, baseball, flag Football, tenis, golf, paraşüt, beanbag activity, deckring bunlara örneklerdir.

 

DİSİPLİNLER ARASI ETKİNLİKLER: Okulumuzda bütünsel öğretimin olabilmesi için disiplinler arası çalışmalara önem verilir ve her seviyede bu tür çalışmalar planlanır. Beden eğitimi dersi bu tür çalışmalara oyunlar, danslar ile destek verir.