x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

Diğital çağ hayat tarzımızı derinden değiştirmiştir. Dijital bir hayat yaşıyoruz,  her gün daha da “dijitallaşıyoruz”. Bu değişim elbette eğitimi de etkilemektedir. Bilgisayarlardan, telefonlardan, tabletlerden her an en güncel bilgilere  ulaşmak mümkünken bilgi öğretmenin ve ezberletmenin yerini 21. yüzyıl becerilerini kazandırmak almıştır. Bilgi edinme ve bilgi paylaşımı için teknoloji okur yazarlığı, araştırma becerilerinin yanı sıra, teknolojiyi sadece tüketmek değil, aynı zamanda üretebilmek ve program yazabilmek (kodlama) becerileri önem kazanmıştır.

 

Kodlamak sadece kod yazabilmek olarak da algılanmamalı, bir kodlama dili veya uygulama burada bir araçtır, kodlama çalışmaları öğrencilerin algoritmik düşünme,  problem çözebilme, akıl yürütebilme, mantıklı düşünme ve yaratıcılık becerilerini de geliştirmekte, azim ve sabır kazandırtmaktadır. Oyun tasarlama gibi etkinlikler genelde ekip çalışması olarak yürütülmekte, dolayısıyla öğrencilerin iletişim ve  birlikte çalışabilme becerilerini de olumlu etkilemektedir.

 

Özellikle son bir yıl içinde Maker hareketleri , “Sen de yap” atölyeleri ve festivalleri Türkiye’de de inanılmaz yoğunlukta ilgi çekmeye başlamıştır. Maker hareketi teknolojiyi ve “Kendin yap (DIY- Do It Yourself)” kültürünü bir araya getiren, üretmekten ve keşfetmekten keyif alan, yaratıcılıkla beslenen ve rekabet yerine paylaşımı tercih eden bir harekettir.  Eğitim programımızda Maker etkinliklerine de yer vermekteyiz.

 

Bilişim Teknolojileri dersi ilkokulda 3. sınıfta başlar, haftada bir saattir ve bölüntülü olarak yapılmaktadır.  Derslerde laptop bilgisayarları veya iPadler kullanılmaktadır.

 

3. ve 4. sınıfların Bilişim Teknolojileri dersinin konuları aşağıda belirtilmiştir:

  • Temel işlemler ve kavramlar
  • Grafik tasarım programında amaca uygun tasarım yapma
  • Kelime işlemci programında farklı amaçlara uygun belgeler oluşturma
  • Sunu hazırlama
  • Algoritmalar
  • Kod yazma
  • Maker etkinlikleri
  • Bulut tabanlı veri depolama sistemlerini kullanma
  • Animasyon hazırlama
  • Internette amaca hizmet eden arama yapma
  • Dijital güvenlik
  • Dijital ayakizi
  • Siber zorbalık
  • Dijital ortamlar ve telif hakları
  • Bilişim teknolojilerini kullanma ve sağlığımız

 

Dersimiz ayrıca okulun IT entegrasyonu konusunda gerekli desteği sağlamaktadır. Öğrencilerimiz Europe Code Week ve Hour of Code gibi uluslararası etkinliklerine katılmaktadırlar. 

Bilişim Teknolojileri dersi hedefleri, programı ve etkinlik detaylarına ulaşmak için lütfen tıklayınız.