Avrupa Komisyonu’nun, devletlerin eğitim öğretim sistemlerinin dijital çağa sürdürülebilir ve etkin bir şekilde uyarlanmasını desteklemek için hazırladığı, Dijital Eğitim Eylem Planı yayınlandı. Bu eylem planında hedeflere ulaşmak için dijital becerilerin ve yeterliliklerin geliştirilmesi öncelikli alan olarak ifade edilmiştir. Dört bir yanı teknoloji ile çevrili bir dünyada yaşıyor ve biliyoruz ki, çocuklarımız iş yaşamlarında hangi alanı seçerlerse seçsinler, teknolojinin nasıl işlediğini anlamak kariyer başarılarına büyük bir pay katacak. İzmir SEV olarak, uzun yıllardır öğrencilerimizin dijital beceri ve yeteneklerini geliştirmek için hazırladığımız planlama kapsamında çalışmaktayız. Bilgisayar bilimleri eğitimine verdiğimiz değer ışığında, tüm İzmir SEV olarak eğitim tarihindeki en geniş katılımlı etkinlik olan “Hour of Code” etkinliğine katılım sağladık. Hour of Code etkinliği, CSEdWeek - Bilgisayar Bilimleri Eğitimi Haftası’nda (6-12 Aralık) tüm dünyada 100 milyondan fazla öğrencinin katılımıyla her yıl kutlanmaktadır. Bu etkinlikte dünya okullarının yanında Özel İzmir SEV İlköğretim Kurumlarının da yer alması, okulumuzun uluslararası arenada öğrencilerine 21. yüzyıl becerilerini verdiğinin bir göstergesi olacaktır. 

Hafta boyunca yaptığımız çalışmalar:

Anaokulu öğrencilerimizle bu hafta bilgisayarsız kodlamaya giriş yaptık. Öğrencilerimiz temel programlama kavramlarından bazılarıyla hikaye ve oyunlaştırma yoluyla tanışarak ekransız kodlama etkinliğini deneyimlediler. “Tree Homes” GEMS teması kapsamındaki bu etkinliğimiz ile öğrencilerimiz kaybolan bir sincabı bulup yuvasına götürürken kodlama tekniklerini kullanarak problem çözme becerilerini geliştirmiş oldular.

Makine öğrenmesini, makine öğrenmesinin ne olduğunu, yapay zekanın nasıl çalıştığını, sosyal yaşamımızdaki etkilerini 2.sınıf öğrencilerimizle keşfettik. Okyanusların temizlenmesi için çalışacak, yapay zeka teknolojisi entegreli bir  tasarım üzerine çalıştık.

Rolleri değiştirdik, Hour of Code haftasında 4. Sınıf öğrencileri  Compute-it uygulamasında bilgisayar rolüne geçtiler. Bu etkinlikteki amaç, ekranda çıkan kodları yorumlamak ve komutları harfiyen uygulamak,  tıpkı bilgisayarlar gibi. Uygulama yön tuşları ile oynanmakta. 58 bölümün ilk bölümlerinde temel sıralama algoritma komutları varken ilerleyen bölümlerde döngüler ve koşullar algoritmaya dahil olmaktadır.

5. Sınıf öğrencileri ise Kodu Game Lab uygulamasında kendi oyunlarını kodlamaya devam ettiler. HOC haftasında yeni dünyalarını oluşturarak puan kazanma ve kaybetme, oyunu kazanma veya kaybetme komut bloklarını kullanarak kodlama yaptılar.

Dijital oyun sektörü dünya çapında hem eğlence hem eğitim alanında her geçen gün büyümekte olan, Newzoo raporuna göre 2023 yılında 200 milyar doları aşması beklenen dinamik bir sektördür. Sosyal ve ekonomik anlamda dijital oyunların etkilerine bakıldığında, oyunların nasıl geliştirildiğini öğrenmek, genç yaşta bu süreci keşfetmek bu alanda üretmek isteyen bireyler için çok önemlidir. Bu bağlamda Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde 6. Sınıf öğrencilerimiz Scratch ile oyun tasarımı gerçekleştirdiler. Oyun mekaniklerini içeren senaryoyu kodlayarak tamamladılar. Kodlama becerilerinde döngüler, değişkenler, koşullar gibi temel programlama becerilerini oyun dinamiklerinde kullandılar. Oynadıkları oyunların arka planında nasıl bir çalışma prensibi olduğunu keşfettiler.