SEVECEN Sayı: 28 - 2019

178 Ayşegül Gürkan Müge Sarıpehlevan Maya BAKİOĞLU Bu oyunu iki kişi rakip olarak oynuyorduk. Oyunda hem şans faktörü hem de iyi bir starateji kurmamız önemliydi. Çarkı çevirerek çarkın üstündeki işarette duran sayının karesini hesaplamamız gerekiyordu. Karesini bulduktan sonra öğretmizin dağıttığı ortak kağıtta o sayıyı bulup boyuyorduk. Dikey yatay ya da çapraz aynı renkte üçlü yapan oyunu kazanıyordu. Oyunu en az beş kez oynamışızdır. Asya ERÇİFTÇİ İskambil kartlarıyla derste oyun oynamak çok eğlenceliydi. Oyunda hem öğrendiklerimizi pekiştirdik hem de çok heyecanlandık. En büyük sayıyı oluşturan öğrenci risk alarak risk tahtasına kartlarını yerleştiriyordu. Eğer bizim ortaya dizdiğimiz sayı en büyük sayı değilse puan kaybediyorduk. Ancak en büyük sayı bizimkiyse fazladan puan alıyorduk. Bu oyunu unutacağımı hiç sanmıyorum. MATEMATİK DERSİNDE OYUNLAŞTIRMA: ÇARKI ÇEVİR KARESİNİ BUL Üslü sayılar kavramını öğrenmeyi kolaylaştıran ve öğrenmenin kalıcılığını arttırmayı amaçlayan Çark Oyunu, 5.Sınıf öğrencilerimiz için oldukça eğitici ve eğlenceli bir oyun olmuştur. RİSK TAHTASI / OYUNU Ondalık kesrin anlamını kavrama, basamak değerini anlamlandırma, ondalık sayının virgülünün önemini kavrama, çok basamaklı ondalık sayıların hangisinin daha küçük/ büyük olduğunu düşünebilme gibi soyut kavramların somut halde öğretilebilmesinin amaçlandığı bir oyundur. İskambil kartları ile risk alan ve heyecanı en üst noktaya taşıyan 5.sınıf öğrencilerimiz, bu oyun sayesinde kavram yanılgılarını en aza indirgeyerek grup çalışmasının önemini tespit edebilmişlerdir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=