EĞİTİM-ÖĞRETİM » GÖRSEL SANATLAR » PROGRAM | İZMİR SEV - Özel İzmir SEV İlköğretim Okulu

Görsel Sanatlar Bölümümüzün hedefleri doğrultusunda, öğrencimizin bireysel gelişimi dikkate alınarak sürece dayalı bir değerlendirme yapılır. Atölye çalışmalarımızdaki süreç içerisinde, küçük yaştan itibaren zengin hayal dünyalarını ortaya çıkartmalarında motivasyonlarını arttırıcı ve cesaretlendirmeye yönelik tutumlar izlenir.


Tüm sınıflarda her öğrencimiz için, Resim  atölyesi ve dersteki davranış ve becerileri ile ilgili olarak formlar doldurulur ve k12.net aracılığı ile iletilir.


Çalışmaya göre; performans değerlendirme amacıyla hazırlanan ölçme araçlarından çeşitli formlardan (öz değerlendirme, grup değerlendirme, ürün değerlendirme, ürün dosyası, ders içi performans, proje ve performans ödevi) yararlanılır.


Görsel Sanatlar Derslerimizde kullanacağımız malzemeler Sanat Atölyemizde yer almakta ve konularına uygun olarak kullanılmaktadır.
Öğrencilerimizin ders içerisinde yapmış oldukları ürünler ve projeler okulumuzun farklı alanlarında, panolarda ve Çok Amaçlı Salonumuzda sergilenmektedir.


B.9.2. 1-5.SINIF PROGRAMI


1. SINIF


Görsel Sanatlarda Biçimlendirme


•İki ve üç boyutlu tasarımlar


•Gözlem calışmaları


•Grup çalışmaları


•Kil çalışmaları


•Soyut çalışmalar


•Eko Okul çalışmaları (Nesli Tükenen Hayvanlar)


•Proje çalışmaları (Antik Mısır-Firavun’un Kedileri)


•Disiplinlerarası çalışmalar (Çiftlik Hayvanları)


Görsel Sanat Kültürü


•Sanata ve sanat etkinliklerine ilgi uyandırma


•Sanat eseri inceleme ve yorumlama; Vincent Van Gogh, Jackson Pollock, ve Salvador Dali ‘ yi tanıma, eserlerini inceleme ve öğrendiklerine yorumlarını katma


•Kültürlerarası çalışmalar: Aboriginler


2. SINIFLAR


Görsel Sanatlarda Biçimlendirme


•İki ve üç boyutlu tasarımlar


•Gözlem çalışmaları


•Grup çalışmaları


•Kil çalışmaları (Seramik Pano Hazırlama- Bereket Narları)


•Soyut çalışmalar


•Eko Okul çalışmaları (Doğal Ceşitlilik)


•Proje çalışmaları (Antik Mısır-Firavun’un Kedileri)


•Disiplinlerarası çalışmaları (Besin Avcıları-Seramik Pano Hazırlama)


Görsel Sanat Kültürü


•Sanata ve sanat etkinliklerine ilgi uyandırma


•Sanat eseri inceleme ve yorumlama; Raphael ‘ Angels’ ve Abidin Dino’ yu  tanıma, eserlerini inceleme ve öğrendiklerine yorumlarını katma


•Kültürlerarası çalışmalar: Antik Mısır


3. SINIF


Görsel Sanatlarda Biçimlendirme


•İki ve üç boyutlu tasarımlar


•Gözlem çalışmaları


•Grup çalışmaları


•Kil çalışmaları (Anadolu Medeniyetleri)


•Soyut çalışmalar


•Eko Okul çalışmaları (Doğal Ceşitlilik)


•Proje çalışmaları (Antik Mısır)


•Disiplinlerarası çalışmalar (Köy temalı resimler- İngilizce Bugz gösterisinin dekor tasarımı ve hazırlama süreci)


Görsel Sanat Kültürü


•Sanata ve sanat etkinliklerine ilgi uyandırma


•Sanat eseri inceleme ve yorumlama; John Wermeer ‘ Kuzeyin Mona Lisası, Leonardo Da Vinci ‘Çılgın Mona Lisa’, Nuri İyem, Turgut Zaim, Bedri Rahmi Eyüboğlu gibi sanatçıları tanıma, eserlerini inceleme ve öğrendiklerine yorumlarını katma


•Kültürlerarası çalışmalar: Antik Mısır ve Antik Yunan


4. SINIF


Görsel Sanatlarda Biçimlendirme


•İki ve üç boyutlu tasarımlar


•Gözlem çalışmaları


•Grup çalışmaları (Nesli Tükenen Hayvanlar)


•Kil çalışmaları ( Kentim Symrna – Antik Aiol Başlıkları)


•Soyut çalışmalar


•Eko Okul çalışmaları (Kentim Symrna – Antik Aiol başlıkları, Nesli Tükenen Hayvanlar)


•Proje çalışmaları (Antik Mısır Mumyaları)


•Disiplinlerarası çalışmalar (Efes – Antik Yunan Tanrı ve Tanrıçaları – Artemis )


Görsel Sanat Kültürü


•Sanata ve sanat etkinliklerine ilgi uyandırma


•Sanat eseri inceleme ve yorumlama; Matisse, Frida Kahlo, Bedri Rahmi Eyüboğlu gibi  sanatçıları tanıma, eserlerini inceleme ve öğrendiklerine yorumlarını katma


•Kültürlerarası çalışmalar: Rönesans, Antik Mısır, Antik Yunan


5.sınıflar


Görsel Sanatlar Dersinin Öğrenme Alanları:


•Görsel Sanatlarda Biçimlendirme


•Görsel Sanat Kültürü


•Müze Bilinci


•Geometrik formlar ve dokular


•Dünya kültürlerine saygı


•Malzemelerini kullanarak biçimlendirme


•Artık materyalleri kullanarak üç boyutlu biçimlendirme çalışmaları


•Şiir,öykü,masal,efsane vb.kaynakları esin kaynağı olarak kullanma


•Çizim çalışmaları


•Sanat projeleri


•Eko-okul projeleri


•Grup projeleri


•Resim yarışmaları


•Resim sergileri ve müze gezileri

 

6-8 SINIFLAR PROGRAMI


6.sınıflar


Görsel Sanatlar Dersinin Öğrenme Alanları


•Görsel Sanatlarda Biçimlendirme


•Görsel Sanat Kültürü


•Müze Bilinci


•Ulusal kültür mirasımızdan örnekler


•Çağdaş Türk ressamlarından yorumlar


•Yoğurma malzemelerini kullanarak biçimlendirme


•Artık materyalleri kullanarak üç boyutlu biçimlendirme çalışmaları


•Şiir,öykü,masal,efsane vb.kaynakları esin kaynağı olarak kullanma


•Çizim çalışmaları


•Sanat projeleri


•Eko-okul projeleri


•Resim yarışmaları


•Resim sergileri ve müze gezileri


7. sınıflar


Görsel Sanatlar Dersinin Öğrenme Alanları


•Görsel Sanatlarda Biçimlendirme


•Görsel Sanat Kültürü


•Müze Bilinci


•Çağdaş Türk ressam ve şairlerinden yorumlar


•Yoğurma malzemelerini kullanarak biçimlendirme


•Artık materyalleri kullanarak üç boyutlu biçimlendirme çalışmaları


•Şiir, öykü, masal,efsane , atasözü ,deyim leri esin kaynağı olarak kullanma


•Çizim çalışmaları,modelden figür desen


•Form ve inşaa


•Sanat projeleri


•Eko-okul projeleri


•Resim yarışmaları


•Resim sergileri,sanatçılarla söyleşi ve müze gezileri


8. sınıflar


Görsel Sanatlar Dersinin Öğrenme Alanları


•Görsel Sanatlarda Biçimlendirme


•Görsel Sanat Kültürü


•Müze Bilinci


•Çağdaş Türk ressamlarından  yorumlar


•Yoğurma malzemelerini kullanarak biçimlendirme


•Artık materyalleri kullanarak üç boyutlu biçimlendirme çalışmaları


•Çizim çalışmaları


•Form ve inşaa


•Sanat projeleri


•Eko-okul projeleri


•Dekor kostüm çalışmaları


•Modelden figür üretimi


•Resim sergileri,sanatçılarla söyleşi ve müze gezileri

 

GÖRSEL SANATLAR BÖLÜMÜNÜN HEDEF VE PROGRAMINI  DESTEKLEYİCİ DİĞER ÇALIŞMALAR


Görsel Sanatlar Bölümü 2010-2011 Yılı Projemiz


İzmir SEV olarak, Sanatın kendine özgü evrensel bir dili olduğu hedef davranışıyla birlikte  her yıl farklı bir kültürü programımıza alıyoruz. Sanat eğitimi programımızın Görsel Sanatlar dersinin öğrenme alanlarını kapsayan  çalışma alanlarının çeşitlendirilmesiyle değer kazanacağı inancı ile her yıl bu tür projelere yer verilmektedir.


2010-2011 yılı Görsel Sanatlar Bölümü projemiz ; ‘Firavun’ un Sırrı’. 1.-8. Sınıf öğrencilerimiz ‘Antik Mısır’’ konulu çalışmalarını, Firavun’ un kedileri, Mısır tanrı ve tanrıçaları,paper mache mask ve antik Mısır ayakkabıları, Antik Mısır mitolojisi rölyef çalışmaları gibi ürünlerini kendi dilleriyle yorumladılar. Yıl boyunca yapılan öğrenci ürünleri okulumuzun değişik alanlarında sergilenmiştir.


KENTİM SMYRNA PROJESİ


Her yil Yaratici Cocuklar Dernegi nin belirlemis oldugu temaya gore Izmir İli icerisindeki okullari kapsayan proje calismasıdır.
Yaratıcı Çocuklar Derneği İzmir Temsilcilerinin 2010-2011 projesinin teması Kentim SMYRNA-İZMİR . Projeye okulumuz 4. ve 5. sinif ogrencilerimiz ile katıldılar.  Kentimizin  antik tarihini; mitolojik öyküler, kentin kültürü, mimarisi gibi konularını Görsel Sanat Kültürü altında  görselleştirerek, ogrencilerimizin yasadiklari kentin geçmişini araştirmalarini ve kent-tarih-kultur bilinclerini ifade etmelerini saglayarak bilgi sahibi olmalarini ve gelecek kuşakların kültür miraslarımıza sahip çıkmalarını hedefliyoruz.


4. sınıflarımız Antik kentin mimarisinde onemli bir yere sahip olan AIOL Başlıklarını (bireysel)kil ve grup calismalari(atık materyaller) ile calistilar. Kökeni Fenike olan Aiol Başlıklarının en güzel örnekleri Smyrna da geliştirilmiştir.


Bu yil projeye Eko Okullar da katılımları ile büyük destek vermişlerdir.  Öğrencilerimizin calişmalari Ahmet Priştina Kent arşivi Müzesinde, Alsancak Dominik Caddesinde  ve okulumuzda sergilenmistir.


Kişisel Resim Sergileri


Yıl boyunca öğrencilerimizin sanatsal etkinlikler yolu ile kendilerini ifade etme,sanatın özgünlük olduğunu anlayabilme ve sanatçıyı anlama ve değer verme kavramlarını ortaya çıkararak güçlendirmek amacıyla öğrencimize özel kişisel resim sergileri açarak sanata olan ilgisini arttirmasini hedefliyoruz.


Müze Bilinci


İçinde bulunduğu çevresinde yer alan Arkeoloji Müzesi, Resim Heykel Müzesi , Sanat Merkezlerini tanıyarak, kültür ve tabiat varlıklarına sahip çıkabilme bilincini kazanırlar. Bu programın yanısıra sanat atölyelerimizdeki digital ortamdan yaralanarak öğrencilerimizin diğer ülkelerdeki müze ve galerileri tanımalarını Sanal Müze Ziyaretlerimiz ile gerçekleştiriyoruz.(Modern Sanatlar Müzesi Manhattan v.b.).
 

http://web.sevizmir.k12.tr/icerik.asp?id=238