Özel İzmir SEV İlköğretim Kurumları olarak, hedeflerimizden biri sürekli değerlendirme sürecinde olmaktır. Eğitim ve öğretimizin kalite ve standartlarını çok farklı araçlar ile değerlendirmeye tabi tutarız. Ulusal birçok standartların yanı sıra, uluslararası platformda da standartlarımızı onaylamak adına Uluslararası Okullar Birliği’ne(CIS) başvuruda bulunarak, akreditasyon sürecimiz başlatılmıştır. Uzun bir çalışma sonucu, 2007 Kasım ayında CIS tarafından akreditasyonumuz onaylanmıştır.  Ege Bölgesinin ve İzmir’in ilk akreditasyon alan ilköğretim okulu olmanın gururunu yaşıyoruz. Türkiye’de akreditasyon alan 4. İlköğretim okuluyuz.

 

 

“Council of International Schools”- Uluslararası Okullar Birliği (CIS) nedir?


ECIS (Avrupa Uluslararası Okullar Birliği) 1965 yılında kurulmuş olan, kar amacı gütmeyen ve üyelik bazında faaliyet gösteren, uluslararası okullarla ilgili kurulmuş en büyük birliktir. 1 Temmuz 2003 tarihinden itibaren faaliyetlerini Uluslararası Okullar Birliği (CIS) adı altında sürdürmeye başlamıştır.


Akreditasyon nedir?


Akreditasyon sözcüğünün sözlük anlamı denkliktir. CIS’in sunduğu akreditasyon hizmeti bağlamında denklik, dünyanın çeşitli yerlerinde bulunan okulların belirli bir kalitede eğitim verdiğinin CIS gibi yetkili ve saygın bir kuruluş tarafından onaylanmasını içerir.


Akreditasyonun amacı nedir?

 

  • Okulun, eğitim–öğretimin tüm aşamalarında mükemmellik arayışı içinde olmasını sağlamak,
  • Okulun açık bir şekilde belirlenmiş hedefler / standartlar doğrultusunda yüksek kaliteli bir eğitim -öğretim programı sunmasını garanti altına almak,
  • Tüm okul toplumunun, güçlü ve zayıf yönlerinin farkında olmasını ve sürekli gelişim içinde bunları mükemmelleştirmesini sağlamak,
  • Okulun, kendisini dünyadaki benzer okullarla karşılaştırmasına ve global ortamda kendini sınamasına olanak vermektir.

 

Akreditasyonun kuruma ve kurumun öğrencilerine sağladığı yararlar nelerdir?

 

  • Bir okulun akreditasyon almış olması, yurt içindeki ve yurt dışındaki kişilere, eğitim kurumlarına ve üniversitelere o okulla ilgili son derece olumlu bir mesaj verir,
  • Akreditasyon süreci uyarınca titizlikle hazırlanan öz-değerlendirme raporu okulun gelişimine çok önemli bir katkı sağlar,
  • Akreditasyon süreci okulun çeşitli bölümleri arasındaki uyumu ve iletişimi kuvvetlendirir,
  • Okul dışındaki bir merci tarafından yapılan bu nesnel değerlendirme birçok yararlı ve yapıcı öneri doğurur,
  • Akreditasyon süreci okulun, dünyadaki diğer okullarla iletişim kurmasına fırsat sağlar,
  • Akreditasyon sürecinin bir parçası olan öz-değerlendirme çalışması ve yapılan inceleme ziyaretleri sonrasında ECIS’in okula sunduğu raporlar sonucunda okul ileriye dönük planlar hazırlayabilir,
  • Okulun tüm yönleri, yüksek standartlara uyarlanmış olur,
  • Okulun tüm yönleriyle ilgili bilgiler bilgisayar ortamında kayıt altında tutulur,
  • Okul toplumunun üyeleri eksik ve zayıf noktalarının farkına varır ve bunları düzeltme konusunda sürekli bir çaba içerisine girer,
  • Kurumdaki herkes kendini ve kurumu sorgular ve değerlendirir.


(Kaynak: www.ecis.org)


Bir okulun akredite edilmesi, bu süreç içerisindeki çalışmalarının sona erdiği anlamını taşımaz. Kalitenin kalıcılığını sağlayan akreditasyon sürecinin devamlılığıdır. Okulumuz 2012 Mart ayında 5 yıllık gelişim  raporunu teslim etmiş ve CIS görevlileri tarafından ziyaret edilmiştir. Bu ziyaretin ardından okulumuzun belirlenen ölçütlere uygun olarak eğitim-öğretim verdiği CIS tarafından tekrar onaylanmıştır.

 

On yıllık bir döngü içinde tekrar akreditasyon süreci başlamaktadır; kurumumuz 2015-2016 yılında ikinci defa gelişime rehberlik eden “İç Değerlendirme” (Self Study) çalışmalarına yer verecek ve 2017 yılında ikinci defa akreditasyon almak üzere CIS ekibi tarafından denetime girecektir.